tirsdag den 10. februar 2009

Besked fra Strify på MySpace

"My dearest friend if you don't mind,
I'd like to join you by your side."
(Jack Skellington)

Der er gået et stykke tid siden min sidste blog, og det er rimelig sjældent jeg er online på MySpace. Men albummet taget noget tid, og jeg har så mange andre ting i hovedet. Men for nogle uger siden fik vi en twitter profil. Så hvis du altid vil være i kontakt med os, og du vil vide hvad vi laver, så følg os på twitter.com/cinemabizarre.

Jeg tror man kan sige, at albummet er 90% færdigt. Vi er allerede startet på nogle illustrationer, og vi vil bringe nogle pop art elementer ind. Coveret er også næsten færdigt, og i løbet af de næste par uger vil der komme kæmpe nyheder til jer som f.eks. det officielle "TOYZ" cover og tracklist. Vi har indspillet ca. 20 sange, og nu skal vi beslutte hvilke der kommer på albummet. Ret spændende! Og jeg kan ikke vente med at lade jer høre, hvad vi har arbejdet på i de sidste seks måneder, og specielt spille det foran jer på den kommende tour. Har ikke besluttet os for en tour titel endnu.

For at gøre ventetiden kortere for jer, vil jer fortælle jer lidt om sangene. Vi startede med at skrive i august, og det tog os nogle måneder. Produktionen begyndte for to måneder siden. Mange af de vokaler der blev optaget til demoerne var så gode, at vi beholdte dem til albummet. Nogle af de første sange vi indspillede var "Je ne regrette rien" og "Fetish (My Obsession)", og jeg elsker dem virkelig. Teksten til "Je ne regrette rien" er næsten som et digt og bittersødt på en måde. Den handler om dybden af en personlighed, og de mange sider en person kan have. Og selvom man laver fejl, skal man ikke bare slette dem. Selvom man fejler, skal man ikke fortryde.

"Fetish (My Obsession)" er sådan en stærk og følelsesladet ballade. Det var ikke meningen, at vi skulle skrive nogle sange den dag. Jeg var bare i studiet for at indspille nogle demoer. Men jeg fortalte dem om min idé, og det var bare som en slags magi. Der var et vidunderligt klaver i rummet, og det skete bare! Og du føler helt sikkert magien i sangen. Jeg skrev teksten til "Tears in Vegas" med Michelle Leonard, da jeg besøgte hende i Köln. Vi havde en vidunderlig aften med noget godt vin og snakkede om så mange ting den aften. Sangen viste sig at blive en slags tema-sang til "TOYZ" albummet. Den handler om at prøve at finde ud af om der er en helhedsplan for livet, og hvem der laver reglerne. Vi viser en både indadvendt og udadvendt side. Vi kan være søde som slik, og onde som en vinter storm.

"I am Jackyll when I'm Hide.
I'm a demon locked inside.
I am restless when I sleep.
I'm the beauty and the beast..."
(Je ne regrette rien)

Jeg gætter på, at jeg ikke har sagt nok til at tilfredsstille jer.
Men nogle gange er det bedre, når nogle længsler er utilfredsstillede.

L.O.V.E.
Jack E. Strify

1 kommentar:

Anonym sagde ...

mwahaha jeg troede lige de havde indspillet en edith piaf sang! je ne regrette rien! haha xD